Uitvaartbranche vaak schimmig

Uitvaartbranche vaak schimmig over uitvaartkosten

Dit is de kop van een bericht in het AD deze week. Samen met de Consumentenbond komt het AD tot de conclusie dat 90% van de uitvaartverzorgers geen vragen wil beantwoorden over de kosten van een uitvaart.

Purper uitvaartzorg wil hier wel inzicht in geven en heeft op de site voorbeelden met prijzen staan. Wij hebben een aantal pakketten beschreven en natuurlijk kan hiervan afgeweken worden. Het gaat erom dat nabestaanden een idee hebben van de kosten.

Een uitvaart kost nu eenmaal geld en het regelen ervan door een professional ook.
Verzorgen van de overledene, luisteren naar nabestaanden, aangifte doen, muziek uitzoeken en testen, beeldmateriaal testen, kaarten ontwerpen en laten drukken, zorgen dat de kaarten op tijd zijn, afscheidsceremonie regelen, zichtbaar en onzichtbaar zijn op het juiste moment: zomaar wat zaken die wij uitvaartverzorgers op ons nemen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over elk moment van de dag (of nacht) waarop de nabestaanden ons kunnen bellen, mailen of appen.
Hier zit een flink aantal uren werk in en daar moet ook voor betaald worden.
Wij zijn hier eerlijk over.

De kosten voor opbaren, cremeren, begraven (kosten voor grafrechten zijn vaak hoog), koffie/thee en een koekje of een snack worden door ons één op één doorberekend.
Er zijn ook kosten waarbij wij een risico lopen, zoals de kist en de kaarten. Daarom betalen nabestaanden hier een percentage extra voor. We leggen dit altijd uit aan de nabestaanden.

Heeft u vragen over de kosten van een uitvaart? Neem vrijblijvend contact met ons op.
Wij geven antwoord op uw vragen en kunnen een offerte voor u maken. Dat kost u niets.

Ook als u nu al een aantal zaken wilt regelen, kunt u dat met ons bespreken.
Als u dat wenst, kunnen we u ons wensenboekje brengen en samen doornemen. In het wensenboekje komen alle aspecten aan bod waar u mee te maken krijgt wanneer er een uitvaart geregeld moet worden.